Nebaví Vaše studenty čtení článků z učebnice? Panikaří pokaždé, když zmíníte, že budete dělat poslech? Trvají na doslovném překladu, protože jinak prý textu nerozumí?
V tomto praktickém semináři se naučíte:
Gramatika a slovní zásoba jsou základem výuky jazyků, staví na nich učebnice, plány lekcí i mezinárodní zkoušky. Jak ale naučit studenty je správně použít i mimo učebnu – když si objednávají v restauraci, smlouvají na tržišti či telefonují klientovi? K reálné komunikaci v životě nestačí nabiflovat se seznam slovíček, přečíst si pravidla v učebnici a vyplnit pár cvičení.
Na tomto praktickém semináři se naučíte:
Vše si sami vyzkoušíte a zjistíte, že gramatika není nuda!
Toužíte po studentech, kteří se dokáží pohotově a plynule vyjádřit k jakémukoli tématu, ale v reálu své studenty musíte k mluvení doslova nutit? Prahnete po tom, aby studenti při mluvení používali gramatiku, slovíčka a fráze, které jste je právě naučili, ale oni vždy sklouznou k tomu, co už uměli? Bažíte po studentech, kteří dokáží své myšlenky zformulovat i písemně, ale kdykoli zadáte psaní, začnou studenti zívat?
Přijďte se na tento praktický seminář naučit:
Po absolvování Bloku 1 následuje trio online testů a zpětná vazba od vedoucího lektora.
Do your students find textbook articles dull and boring? Do they panic every time you say you are going to do listening? Do they insist on understanding every single word?
In this workshop, you will learn to:
Without doubt, grammar and vocabulary are the pivot of language teaching. But how do you make sure students use them correctly outside the classroom – when ordering a meal in a restaurant, bargaining at a street market or videoconferencing? Memorising a list of vocabulary, reading grammar rules in a grammar book and doing a few gap-fills simply won`t do.
This workshop will teach you to:
Come and see for yourself that teaching grammar and vocab can be fun!
I have a dream … that all my students talk about any topic I bring to class and use all the sophisticated expressions and complex grammar structures I’ve taught them with ease and correctly. But sometimes it is a nightmare to get them talking. And writing? It’s hell on earth for both …
Does it sound familiar?
Then come to this workshop and learn a few useful tricks on how to:
Attending the seminars is followed by taking three online tests assessed by a Senior Teacher.
Chcete vést lekce ve vyučovaném jazyce, ale nemůžete, protože učíte začátečníky, studenti gramatiku jinak nechápou nebo vás tlačí čas?
Na tomto praktickém semináři si sami vyzkoušíte, jak:
Máte dění ve třídě vždy pod kontrolou? Nejraději vše vysvětlujete sami? V párovou práci nevěříte? Přijďte se naučit, jak ušetřit energii, a přitom neošidit studenty.
V tomto interaktivním semináři se naučíte:
Opravit či neopravit? To je oč v učení běží. Na tomto praktickém semináři se naučíte:
Na semináři si sami vyzkoušíte opravu chyb i předání pozitivní zpětné vazby. A konstruktivní feedback také dostanete.
Po absolvování Bloku 2 následuje náslech v lekci vedoucího lektora.
Do you sometimes struggle to lead the whole lesson in English/Spanish/Italian/German without resorting to students’ mother tongue or the language you all know well? Do you sometimes find it difficult to give instructions to low-level students? Do you sometimes feel your students don’t follow?
In this practical workshop, you will learn to:
Would you like to know how to save energy and get students to do most of the work?
In this practical workshop you will learn to:
You will try out a range of classroom management techniques and see for yourself whether they really work.
To correct or not to correct? If that’s what you sometimes ask yourself, come to this interactive workshop and learn:
In the workshop, you will try out a range of effective correction and feedback techniques and see for yourself whether they really work. And, of course, you will get constructive feedback from the presenter!
Attending the seminars is followed by a peer observation in a Senior Teacher’s lesson.
Toto je klíčový seminář celého cyklu, který odhalí tajný recept metody Teaching for Life. Dozvíte se, jak pracovat s učebnicemi, jak je přizpůsobit vašim studentům a jak logicky strukturovat lekci. Naučíte se stanovit praktický a motivující komunikativní cíl, a tak propojit látku z lekce s reálným životem studentů. Osvojíte si pár snadných fíglů a zjistíte, že T4L není žádná alchymie.
Ve výuce jazyků je aktivita studenta alfou a omegou úspěchu – pasivním poslechem lektorova výkladu se ještě nikdo mluvit nenaučil. Jak ale přimět zaneprázdněné studenty se po těžkém dnu v práci ještě vyjádřit k neosobním tématům z učebnice, zapojit do rolové hry či vyplodit smysluplnou myšlenku?
Přijďte si vyzkoušet, jak v praxi fungují motivační techniky T4L – od elicitace přes personalizaci až po kinestetickou aktivaci. A hlavně – jak studenty rozmluvit, a přitom se moc nenadřít.
Rádi byste své hodiny zpestřili prací s telefonem či monitorem, ale máte obavy, že něco neklapne? Máte pocit, že využití technologií je časově náročné jak na přípravu, tak na realizaci v hodině?
Na tomto praktickém semináři se naučíte, jak pomocí technologií ušetřit čas i energii. Vyzkoušíte si funkce, které vám usnadní opravu, kontrolu cvičení či vysvětlení slovíček, a také několik aplikací, které vaše studenty zaujmou a aktivují.
Po absolvování Bloku 3 následuje příprava a odučení prezenční lekce a zpětná vazba od vedoucího lektora.
This workshop is the pivot of the TLFL programme – it reveals the secret recipe of the Teaching for Life method. You will learn a few simple tricks and find out that T4L is no rocket science.
You will learn to apply the core T4L principles to the textbooks you use in your lessons, order the activities logically in order to help your students master the new language with ease and make sure your students learn something new and useful in every lesson. Moreover, you will learn how to keep your students motivated by connecting the grammar, vocabulary or phrases with their real lives.
Do you really want your students to learn to communicate? Then forget old-school teacher-centred lessons, cover-to-cover textbook work and long-winded grammar presentations. Not even the best lecturer has ever taught a single student to speak. Get them to use the language actively!
But how do you make your overworked students active after a long day at work? How do you engage them in a discussion on topics from the book? How do you motivate them to participate in a mingle activity?
Come and try for yourself how T4L motivating techniques work – learn to use elicitation, personalisation and kinaesthetic activation effectively. Come and learn how to activate students without doing too much work yourself.
Are you one of those teachers who never use their phones, tablets or laptops in class because there are so many things which might fail? Do you feel that using digital media in the classroom is time-consuming and technically demanding? Or are you a gadget addict but have no idea how you could use your device in an in-person class? Come and learn that there is nothing to fear about technology in the classroom.
We will start with the simplest functions to make the classroom management easier and try out a few hacks for digitally skilled teachers, suitable for both one-to-ones and groups, for both in-person and on-line lessons
Attending the seminars is followed by teaching an in-person lesson observed by a Senior Teacher.